NO ET PERDIS LES NOTÍCIES, TOT A UN CLIC.

Notícies

Ple Municipal Ordinari

Escut Breda

Consulta l’ordre del dia: ORDRE DEL DIA PLE 30 DE GENER DE 2023

El proper dilluns 30 de gener a partir de les 20h tindrà lloc a la Sala de Plens de l’Ajuntament un nou Ple Municipal Ordinari. Es podrà seguir en directe per Facebook Live a través de la pàgina de l’Ajuntament de Breda en dita xarxa social.

El Ple començarà, com és habitual, aprovant l’acta de la sessió anterior i donant compte dels acords de la Junta de Govern Local, els decrets i les resolucions d’Alcaldia i altres tràmits administratius adoptats des de l’última sessió.

La sessió tindrà dos punts referents a diferents Ordenances Fiscals. El primer fa referència a una modificació de l’OF 4, de l’impost sobre l’increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana (IIVTNU). Des de l’equip de govern es proposa l’adaptació dels diferents gravàmens als valors establerts per l’estat espanyol en la seva Llei de Pressupostos Generals 2023. El segon punt fa referència a una ordenança de nova creació, la OF 22, reguladora de la taxa pel servei de recàrrega de vehicles elèctrics en estacions públiques. En cas d’aprovació aquesta ordenança fixarà el preu d’ús dels nous dos punts de recàrrega de vehicles elèctrics instal·lats a Breda i que entraran en servei molt properament. Aquesta proposta estipula que durant el primer any el servei sigui de franc i posteriorment tingui un preu de 0,35€/KWH.

Un altre dels temes centrals de la sessió fa referència a la seguretat ciutadana, ja que es tractarà l’aprovació del conveni sobre les connexions als Sistemes d’Informació Policial entre el Departament d’interior i l’Ajuntament de Breda. Si s’aprova el punt, el Cos de Policia Local de Breda, de nova creació, podrà tenir accés als sistemes d’informació policial de tot Europa. Aquest fet facilitarà en gran mesura la tasca al Cos de Policia Local de Breda, ja que podran treballar en xarxa amb la resta de cossos i forces de seguretat de tot el territori europeu.

Altres punts que es tractaran durant l’ordre del dia són:

  • Aprovació d’un conveni regulador de cessió ocasional de l’ús de l’esglèsia de Sant Salvador amb el Bisbat de Girona i la Parròquia de Breda: Es tracta de renovar un conveni ja existent per a poder fer ús del temple per a altres esdeveniments més enllà dels oficis religiosos, com per exemple concerts o altres activitats de caire cultural. En cas d’aprovació el nou conveni s’extendrà durant el període 2023-2025.
  • Aprovar la sol·licitud de cessió dels terrenys i l’edifici situats als peus del Turó de Santa Anna: Després d’anys de tramitació l’Ajuntament de Breda, en cas d’aprovació del punt, sol·licitarà formalment la cessió tant de l’edifici com de la parcel·la on es troba. Aquest tràmit inclou una justificació de l’ús que el consistori vol donar-li. En un primer moment s’utilitzarà com a magatzem municipal, tot i que a mitjà termini es contempla la idea de convertir-lo en un Punt d’Informació Turística aprofitant la seva ubicació.
  • Aprovar el Pla d’acció per a l’Energia Sostenible i el Clima (PAESC): Es tracta d’un nou Pla d’Acció coordinat per la Diputació de Girona, que recull accions per a reduir les emissions de CO2 fins a un 55% per l’any 2030.
  • Aprovar l’adhesió al Pacte d’Alcaldies pel Clima i l’Energia Sostenible 2050: Es tracta d’un punt directament relacionat amb l’anterior. En cas d’aprovació s’adoptarà el compromís de que Breda assoleixi l’objectiu de 0 emissions de CO2 l’any 2050, a més de la ja esmentada reducció del 55% per l’any 2030.
  • Aprovació d’un nomenament de membre de l’Associació de Voluntariat de Protecció Civil.

Per aquesta sessió no es presenta cap moció.