NO ET PERDIS LES NOTÍCIES, TOT A UN CLIC.

Notícies

Aprovat el cartipàs municipal en sessió plenària extraordinària

Notícia

Aquest passat dilluns 26 de juny va tenir lloc a la Sala de Plens de l’Ajuntament el conegut com a «Ple del Cartipàs», que defineix l’estructura de funcionament de la Corporació Local per al mandat 2023-2027.

En el primer punt de l’ordre del dia es va prendre coneixement dels diferents grups municipals que conformen la Corporació Local: Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), amb 7 regidors/es; Junts per Breda (JXB), amb 3 regidors/es i Candidatura d’Unitat Popular (CUP) amb un 1 regidor/a.

També es va definir l’equip de govern, amb el repartiment de carteres entre els 7 regidors i regidores del grup d’Esquerra Republicana de Catalunya:

  • Dídac Manresa Molins: Alcaldia. Àrees d’Hisenda, Habitatge i Urbanisme i Obres.
  • Andreu Pujol Mas: 1r tinent d’alcaldia. Àrees de Cultura i Patrimoni, Comunicació i Promoció Econòmica, Comerç i Turisme
  • Rosa Prat Sala: 2a tinent d’alcaldia. Àrees d’Esports i Benestar Social i Salut
  • Josep Amargant Argemí: 3r tinent d’alcaldia. Àrees de Serveis i Manteniment i Governació
  • Elisabet Vilamala Soler: Àrees d’Educació, Gent Gran i Participació Ciutadana
  • Rosa Fugarolas Xamaní: Àrees de Festes, Igualtat i Joventut
  • Samuel Torres Torrent: Àrees d’Indústria i Activitats, Medi Ambient, Transparència i Bon Govern, TIC i Entitats

Per altra banda, a la sessió s’ha establert la periodicitat de les sessions ordinàries de Ple per a la propera legislatura i s’ha constituït la Junta de Govern Local i el seu règim de sessions i funcionament. Els Plens Municipals Ordinaris es celebraran cada dos mesos, preferentment l’últim dilluns dels mesos imparells a les 20h. Les Juntes de Govern Local tindran lloc, de forma general, cada dilluns a les 20.30h, amb alternança de sessions deliberatives i decisòries. També s’ha procedit a la delegació de competències de l’Alcaldia i del Ple a la Junta de Govern Local per a la propera legislatura.

Un altre aspecte d’aquesta sessió del cartipàs ha estat la creació i constitució de les comissions informatives permanents, així com el nomenament de representants de la Corporació Local en òrgans col·legiats, comissions i entitats participades.

L’últim punt d’aquest primer Ple Municipal Extraordinari ha aprovat les retribucions i règims de dedicació dels càrrecs electes per a la propera legislatura. L’alcalde Dídac Manresa tindrà règim de dedicació exclusiva, amb una retribució de 35.000€ bruts/any. Per altra banda, els membres de l’equip de govern, excepte l’alcalde, tindran una retribució de 225€ per assistència a Junta de Govern Local. Pel que fa a l’assistència a Plens Municipals, els membres de la Corporació tindran una retribució de 15€ per comissió informativa i de 35€ per sessió plenària. Pel que fa a les dietes i desplaçaments es preveu una assignació de 0,24€ per quilòmetre. En dietes d’alimentació la quantitat és d’un màxim de 12€ diaris i en pernoctacions de 43€ diaris. Pel que fa a les retribucions als grups municipals, s’assigna una quantiat de 170€ anuals per cada grup i 170€ anuals per cada membre que formi part d’aquest grup.

Posteriorment es va celebrar una segona sessió plenària extraordinaria, que tenia com a punt únic de l’ordre del dia la realització del sorteig públic a fi de designar les Presidències i Vocalies de cada Mesa Electoral per als comicis del proper 23 de juliol, així com a dues persones suplents per a cada membre de la Mesa. Podeu consultar el video de les dues sessions a la pàgina de Facebook de l’Ajuntament de Breda