NO ET PERDIS LES NOTÍCIES, TOT A UN CLIC.

Notícies

Acte públic d’escrutini de la votació dels Pressupostos Participatius 2024

Notícia

Aquest dijous 23 de maig va finalitzar el procés de Pressupostos Participatius 2024 amb l’escrutini públic que es va celebrar a l’Espai Jove. En l’edició d’enguany l’Ajuntament de Breda va pressupostar una partida de 25.000€ per a executar diferents propostes fetes i triades per la ciutadania.
En total van participar a la fase de votació un total de 167 electors i electores, que van emetre 404 vots, ja que cada persona podia triar fins a 3 opcions de les 8 que van arribar a la fase final de votació. El resultat de la votació va ser el següent:

  • Carpa al pati de l’IE Montseny: 78 vots.
  • Condicionament d’espais al Poliesportiu Municipal: 73 vots.
  • Material escolar per a l’IE Montseny: 71 vots.
  • Condicionament acústic del menjador de l’IE Montseny: 63 vots.
  • Renovem els gegants, ajuda’ns Breda!: 54 vots.
  • Un monjo, un nou gegantó: 27 vots.
  • Escales mòbils per al Cementiri Municipal: 24 vots.
  • Taula de futtoc: 13 vots.
  • Vots en blanc: 1 vot.

La proposta més votada, Carpa al pati de l’IE Montseny, serà la primera en executar-se. En funció del cost real d’execució de cada proposta es continuarà duent a terme les diferents propostes per ordre de votació, sempre i quan no esgotin la quantitat restant de la partida de 25.000€ destinada a aquest procés. Totes les propostes seleccionades s’executaran entre els anys 2024 i 2025.

Amb aquest procés participatiu l’Ajuntament de Breda pretén assolir diversos objectius a nivell de poble, tals com promoure la participació de la ciutadania bredenca en la vida quotidiana col·lectiva; aconseguir una major identificació dels veïns amb la vila i augmentar la seva implicació; conèixer les necessitats dels veïns; promocionar una sèrie de valors imprescindibles en democràcia com empoderament, inclusió, igualtat, horitzontalitat, transparència i finalment planificar la despesa municipal el màxim d’ajustada a les prioritats ciutadanes.