NO ET PERDIS LES NOTÍCIES, TOT A UN CLIC.

Notícies

Resum del Ple Municipal Ordinari del 9 d’octubre de 2023

Notícia

El passat dilluns 9 d’octubre va tenir lloc un nou Ple Municipal Ordinari. A la sessió van assistir 10 dels 11 regidors, ja que el representant de la CUP va excusar la seva assistència. Com és habitual,va començar aprovant l’acta de la sessió anterior i donant compte dels acords de la Junta de Govern Local, els decrets i les resolucions d’Alcaldia i altres tràmits administratius adoptats des de l’última sessió.

El primer punt de l’ordre del dia sotmès a votació va ser l’aprovació del Compte General del 2022. Amb aquest pas es produeix el tancament fiscal de l’exercici anterior. L’Ajuntament de Breda va tancar amb un superàvit pressupostari de 225.311,36€, mentre que a 31 de desembre de 2022 mantenia un romanent de tresoreria de 1.205.000€. El punt es va aprovat amb els 7 vots a favor del grup d’ERC i les 3 abstencions del grup de JxB.

Durant la sessió es va tractar una modificació de crèdit:

11/2023, de crèdit extraordinari: es canviarà la partida pressupostària dels 65.000€ que l’Ajuntament va aprovar destinar en l’anterior Ple Municipal Ordinari al finançament de les obres de rehabilitació del segon tram de la nau de l’església de Sant Salvador. Aquests treballs es financen gràcies a un acord a tres bandes entre l’Ajuntament de Breda, el Bisbat de Girona i, a través d’una subvenció, la Diputació de Girona. La partida passa de Capítol IV a Capítol VII. Per tant, es tracta d’un tràmit administratiu, ja que la despesa ja estava prevista. Punt aprovat per 7 vots a favor (ERC) i 3 abstencions (JxB).

Per altra banda es van tractar 3 punts que afecten diferents ordenances fiscals:

Aprovar provisionalment la modificació puntual de l’Ordenança Fiscal núm. 1 reguladora de l’Impost sobre béns Immobles: es durà a terme una actualització del tipus de gravamen d’aquest impost. Tant l’IBI urbà com el rústic es situaran al 0,9%, quan actualment es troben al 0,8% i al 0,86%, respectivament. Punt aprovat per 7 vots a favor, corresponents al grup d’ERC, i 3 en contra, corresponents al grup de JxB.

Aprovar provisionalment la modificació parcial de l’Ordenança General número 1 de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipal: Es tracta d’una adaptació de l’articulat per reflectir l’entrada en vigor de la «taxa justa» d’escombraries, que ara consta d’una part fixa i una part variable. Punt aprovat amb 10 vots a favor i per tant per unanimitat.

Aprovar la bonificació del 95% de l’impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO) per la construcció de dues pistes de pàdel: S’executarà aquesta bonificació en la construcció de dues pistes de pàdel, compromís adquirit per l’empresa concessionària del servei, en tant que es troba justificat l’interès públic d’aquesta actuació. El grup d’ERC va votar a favor, mentre que el de JxB va fer-ho en contra. Per tant, el punt es va aprovar per 7 vots a 3.

Altres punts de l’ordre del dia van ser:

Aprovar provisionalment la modificació puntual de l’Ordenança número 2, reguladora de la prestació patrimonial de caràcter públic no tributari dels serveis funeraris: Es tracta d’un canvi en l’articulat, creant un nou epígraf per fer constar de forma clara a l’ordenança dos conceptes que no es troben subjectes a l’aplicació de l’Impost sobre el Valor Afegit (IVA). El punt es va aprovar amb 7 vots a favor (ERC) i 3 abstencions (JxB).

Aprovar inicialment la modificació puntual de Normes Subsidiàries de planejament de Breda referent a diversos aspectes de la normativa urbanística: Es modificarà l’articulat de diversos articles adaptant-les a les necessitats actuals. Punt aprovat amb els 7 vots favorables d’ERC i les 3 abstencions de JxB.

Proposar nomenament del/de la jutge/essa de pau titular de Breda pel període 2023-2027: Es va proposar la renovació de Jaume Roura, actual Jutge de Pau titular de Breda i que continuarà 4 anys més al càrrec, ja que el punt es va aprovar per unanimitat.

En l’ordre del dia d’aquesta sessió plenària no es va presentar cap moció.